مجموعه کامل تلاوتهای اساتید مطرح جهان اسلام

و رتل القرآن ترتیلا

بسمه تعالی
من مرتضی رحیمی دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث هستم.
ان شاء الله سعی دارم که در این وبلاگ تمام آنچه به علم قرائت قرآن مربوط می شود را قرار بدهم. البته فعلا فقط قرائت کامل اساتید مطرح را قرار میدهم.
و من الله توفیق




دانلود بیش از 1600 تلاوت صوتی از استاد عبدالفتاح طاروطی بصورت یکجا در فایل زیپ


بخش 1 Zip.1.7G
بخش 2 Zip.1.6G
بخش 3 Zip.1.7G
بخش 4 Zip.1.8G
بخش 5 Zip.1.8G
بخش 6 Zip.1.8G
بخش 7 Zip.830M


برگی از زندگینامه استاد عبد الفتاح طاروطی

استاد عبد الفتاح طاروطی در سال 1965 میلادی در روستای طاروط، از توابع شهر الزقازیق در استان الشرقیة کشور مصر چشم به دنیا گشود. نام وی نیز به روستایی که در آن به دنیا آمده نسبت داده شده است.

طاروطی حفظ قرآن کریم را در سنین نوجوانی در حالی که تنها 3 سال داشت آغاز نمود و در 8 سالگی در کنار پدر و معلمش شیخ عبد المقصود السید النجار به اتمام رسانید؛ سپس به درس و تحصیل پرداخته و پله های ترقی را یک به یک طی نمود و در نتیجه در سال 1988 میلادی در رشته روش تبلیغ اسلام از دانشکده اصول الدین فارغ التحصیل گشت. وی پس از آن سفر خود را با کتاب خدا آغاز نمود.

شیخ عبد الفتاح طاروطی به عنوان خطیب و امام اداره اوقاف استان الشرقیه منسوب گشت و از جهت علم و زیبایی صدای دلنوازی که داشت مورد تشویق و اعجاب همگان قرار گرفت. نتیجه این توانایی و تشویق ها، اکتساب لقب "کروان القراء" (پرنده ی قاریان) از سوی وزارت اوقاف بود. وی توانست سبکی را در قرائت ابداع کند که با نام وی شناخته می شود.

وی اولین بار در سال 1993 میلادی درحالی که 28 سال داشت در رادیو قرآن و در مقابل شیخ رزق خلیل حبة و شیخ محمود الحصری تلاوت نمود.

طاروطی را از آن جهت که در اداء قرائت قرآن کریم توانایی ویژه ای داشت و همواره تلاوتش دارای ظرافتی لطیف و جدید بود، جزء اولین نسل قاریان معاصر می دانند.

طاروطی به بلاد بسیاری برای قرائت قرآن سفر نمود که از جمله این بلاد می توان به کشورهای ایران، ترکیه، اسپانیا، آمریکا، پاکستان و... اشاره نمود.

در یکی از همین سفرها به پاکستان بود که به درجه دکترای افتخاری از طرف دانشگاه بنوریه نائل گشت. درجه ای که تا قبل از او به کسی جز استاد عبد الباسط اعطا نشد.

در یکی از سفرهای ایشان به ایران و تلاوت وی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بود که پس از قرائت قرآن حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) خطاب به ایشان فرمودند: «تلاوت خوب و تأثیرگزار و محزونی بود و اشک ما را جاری کرد. به خاطر این صوت و تلاوت زیبا تبریک می‌گویم.» و نیز در جای دیگری درباره ایشان چنین فرمودند: که «من ایشان را می‌شناسم و تلاوت‌هایشان را پیگیری می‌کنم.»
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برخی از تصاویر استاد





























نظرات  (۱)

با سلام واقعا ایشان از قاریان بسیار  خوب و بینظر معاصر هستند که متاسفانه در ایران از تلاوت های زیبای ایشان استفاده ای نمی شود...نمیدانم چار؟!!! خداوند حفظشان نماید صدا و صوت بسیار زیبا دارند.

پاسخ:
با سلام و احترام. همانطور که فرمودین استاد طاروطی از مفاخر قراء مصری هستن. حضور ایشان در ایران در سالهای اخیر کمرنگ شده که بنظر به دلیل ارتباطات سیاسی بین دو کشور ایران و مصر بر میگرده (الله اعلم.)
ان شاء الله در هر صورت اگر مانعی هست زودتر رفع بشه و ایشون رو بیشتر در ایران ببینیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی