مجموعه کامل تلاوتهای اساتید مطرح جهان اسلام

و رتل القرآن ترتیلا

بسمه تعالی
من مرتضی رحیمی دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث هستم.
ان شاء الله سعی دارم که در این وبلاگ تمام آنچه به علم قرائت قرآن مربوط می شود را قرار بدهم. البته فعلا فقط قرائت کامل اساتید مطرح را قرار میدهم.
و من الله توفیق

دانلود آلبوم بیش از 390 عکس از استاد مصطفی اسماعیل

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۳۳ ق.ظ


«اکبرالقرا»، استاد مصطفی اسماعیل به سال ۱۲۸۳ شمسی در ناحیه طنطا از کشور مصر متولد شد. ۱۵ ساله بود که حفظ کل قرآن را تمام کرد. قرائت و علوم آن را در مدرسه «الازهری» همان شهر آموخت و سپس به قاهره رفت و همراه با اساتیدی چون شیخ محمد رفعت به قرائت قران پرداخت و شهرت یافت. مصطفی اسماعیل یکی از اساتید مسلم علم قرائت است و به‌دلیل تسلط بر نغمات و مقامات موسیقی و علم تجوید، بهترین تلاوت‌ها را آفریده است. او افزون بر موطن خود، تلاوت‌های ماندگاری هم در فلسطین و مسجد الاقصی از خود به یادگار داشته است. شیخ مصطفی اسماعیل پس از عمری پربار در سال ۱۳۵۹ شمسی در شهر قاهره درگذشت. از تلاوت‌های مشهور استاد مصطفی اسماعیل می توان تلاوت سوره‌های «بقره، نازعات»، «نجم، قمر»، «حجرات، قاف»، «یوسف (ع)» و «هود(ع)» را نام برد. اساتیدی چون راغب مصطفی غلوش و احمد نعینع از او تاثیر بسیاری گرفته‌اند.




بخش 1 Zip.16.0Mb

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی