مجموعه کامل تلاوتهای اساتید مطرح جهان اسلام

و رتل القرآن ترتیلا

بسمه تعالی
من مرتضی رحیمی دانشجوی رشته علوم قرآن و حدیث هستم.
ان شاء الله سعی دارم که در این وبلاگ تمام آنچه به علم قرائت قرآن مربوط می شود را قرار بدهم. البته فعلا فقط قرائت کامل اساتید مطرح را قرار میدهم.
و من الله توفیق






دانلود بیش از 850 تلاوت صوتی از استاد محمد محمود الطبلاوی بصورت یکجا در فایل زیپ



بخش 1 Zip.1.7G
بخش 2 Zip.1.7G
بخش 3 Zip.1.5G

استاد «محمد محمود طبلاوی» در سال ۱۹۳۴ میلادی (۱۳۱۲ شمسی) در شهر «نیت عقبه» در استان «جیزه» مصر چشم به جهان گشود. درسن ۹ سالگی قرآن را حفظ کرد و پس از آن بطور مرتب نزد استادش «شیخ عنیم زحوی» مرور می نمود.
 
در سن ۱۱ سالگی قرآن را با احکام و قواعد قرائت از حفظ می خواند و از آن به بعد در محافل و مجالس کوچک شبانه تلاوت می کرد. در سن ۱۳ سالگی به آموزشگاه قرائت در دانشگاه الازهر پیوست و مدت ۶ سال در آنجا به تحصیل مشغول شد که ابتدا اجازه «حفص» به وی داده شد سپس گواهینامه عالی و پس از آنگواهینامه تخصصی در علم قرائت دریافت نمود که این مدرک عالیترین مدرک در زمینه قرائت در کشور مصر محسوب می شود و برابر با لیسانس است.
 
استاد «طبلاوی» در سن ۱۶ سالگی تلاوت را در سطح کشور مصرآغاز کرده و معروف شد. وی می گوید: «من قران را به خاطر جنبه تعبدی آن ، هرروز می خوانم، لذا هر هفته یکبار قرآن را ختم می نمایم. در روز جمعه هر هفته از اول قران شروع و در روز پنجشنبه هفته بعد قر‌آن را ختم می کنم. برای مرور قران هر روز ۲ساعت و نیم وقت می گذارم و مجموعاً ۵ جزء را تلاوت میکنم بدین ترتیب صبح یک ساعت، ۲ جزء ، عصر یک ساعت ، ۲ جزء وهنگام خوابیدن نیم ساعت یعنی یک جزء».
 
استاد طبلاوی، ۷ پسر و ۵ دختر دارد که به گفته خودش همه آنها حافظ قران هستند.
 

نظرات  (۲)

رحمت بر پدر و مادرت🌺🌺🌺

پاسخ:
سلام و عرض ارادت. خاکسارم

الله جنه الفردوس نسیبت کنه آمین 

پاسخ:
سلام و عرض ادب. متشکرم.
همیشه در سایه قرآن باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی